מהפכת הדיגיטל מביאה אותנו לתקופה חסרת תקדים של חיסכון בנייר: מסמכים? כבר לא צריך להדפיס אלא אפשר להעביר אותם במייל ולקרוא בסמארטפון. אנציקלופדיות? כבר לא צריך, כשיש את ויקיפדיה וגוגל. ספרים? למרות שיש מי שיגידו שאין תחליף למגע ולריח הנייר, יותר ויותר אנשים קוראים ספרים באמצעות טאבלט ואפילו מאזינים להם בפודקאסט. קטלוגים? אפשר להעלות אלבום תמונות לרשת, לצרף כמה מילים ולשלוח קישור בוואטסאפ או לשתף אותו בפייסבוק.

ועם זאת, יש דברים שעדיין עדיף להדפיס בעותק קשיח, פיזי, שאפשר לדפדף בו כמו פעם: אלה הן חוברות מסוגים שונים: עבודה אקדמית, למשל, שבדרך כלל צריך להגיש למרצה בעותק אחד או בשניים; עלון מידע של עסק המציע שירותים שונים, וכולל מידע ותמונות, שאותו ניתן לחלק לעוברים ושבים או ללקוחות פוטנציאליים; תוכנית עסקית, המפרטת מידע רב לגבי עסק בהקמה או מיזם חדש, המיועדת לעיניהם של משקיעים ושותפים כדי לשכנע אותם להשקיע – וכדומה.

תהליך יעיל להדפסת חוברת

ראשית יש לכתוב את תוכן החוברת. אם זו עבודה אקדמית, למשל, כמובן שיש לבצע את העבודה באופן מלא; אם זוהי תוכנית עסקית, יש לערוך מחקרי שוק מעמיקים, השוואות בין מתחרים וסקירה של המיזם עצמו.

לאחר שתוכן החוברת מוכן, מלא ושלם, ניתן להתחיל בשלב הפקת החוברת. תחילה יש לעצב אותה באופן מקצועי, כלומר לעבוד עם מעצב/ת או גרפיקאי/ת בעל/ת ניסיון, אשר יוסיפו עניין ויזואלי לתוכן הכתוב. חשוב לציין כי קיימים הבדלים משמעותיים בין עיצוב דיגיטלי המיועד לאינטרנט (כגון לדפי אינטרנט, באנרים או מיילים שיווקיים הנשלחים לרשימת תפוצה מוגדרת) ובין עיצוב שמיועד לצאת להדפסה ולהפוך מקובץ ממוחשב המוצג על גבי מסך – למוצר פיזי שניתן להחזיק ביד ולעלעל בו.

זו בדיוק הסיבה שגם אם כל החוברת מוכנה ומעוצבת על גבי קובץ ממוחשב, רגע לפני שמאשרים את הוצאתה לדפוס כדאי לבצע הדפסה של חוברת אחת לדוגמה. הדבר הגיוני כאשר מדובר בכמה מאות עותקים, אבל גם כשמדובר בעותקים בודדים: בחוברת הדוגמה ניתן לבצע ביקורת מדוקדקת, לחפש שגיאות כתיב, בעיות הגהה, הבדלי צבעים בין הקובץ לבין ההדפסה והערות נוספות אודות העיצוב.

אם נמצאו נקודות שכדאי לתקן, כמובן שיש לטפל בהן, אולם אז כדאי לחזור שוב על שלב החוברת לדוגמה, וחוזר חלילה עד שלא נמצא בה אפילו פגם אחד. רק אז, כאשר החוברת לדוגמה מאושרת ועומדת בסטנדרט – כדאי לאשר את ההדפסה של כל העותקים.

  לקבלת הצעת מחיר