בעידן הטכנולוגי של ימינו נדמה שהכל כבר הפך לדיגיטלי או לכל הפחות נמצא בדרכו להפוך לכזה. במקום לשמור אלבומי תמונות אנחנו מדפדפים באלבומים בפייסבוק, במקום לשלוח הזמנות מודפסות לחתונה בדואר אנחנו שולחים אותן בקבוצות וירטואליות בוואטסאפ, והרשימה נמשכת עוד ועוד.

גם בעלי עסקים הבחינו בפוטנציאל הרב שקיים באפיקי השיווק הדיגיטליים. למשל, כיום הרבה יותר קל ונוח מבעבר להפיק סרטון תדמית עבור העסק, כזה שיצור רושם ראשוני חיובי בקרב לקוחות פוטנציאליים ויכיר להם את החברה, המוצר או המותג. אבל עם כל הכבוד לדיגיטל, ויש הרבה כבוד, עדיין יש אפיקי שיווק מסורתיים שלא ייעלמו מכאן בעוד שנים רבות.

כרטיסי הביקור עדיין כאן

תארו לעצמכם שאתם נמצאים בכנס עסקי חשוב שבו תוכלו ליצור קשרים עם לקוחות פוטנציאליים מחד ועם שותפים או ספקים מאידך. לחצתם ידיים, החלפתם כמה מילות נימוס, סיפרתם בכמה מילים על החברה, השירותים או המוצרים שלכם – והאדם שמולכם מעוניין להמשיך הלאה. האם זה הזמן לומר לו "בוא תצפה בסרטון של כמה דקות", או להגיש לו כרטיס ביקור מעוצב שנושא את כל פרטי יצירת הקשר שלכם ולומר לו "בוא נמשיך את השיחה מחר בבוקר"?

אמנם יש מי שיאמרו שכרטיסי ביקור הם דבר שקל לאבד או להשליך לפח רגע לאחר שהתקבלו, אולם קל מאוד לעשות זאת גם עם קישור שנתקבל במייל או באפליקציה אחרת. ובאשר לטענה שמדובר באפיק שיווקי מיושן, הרי שדי לפסוע אל תוך אחד מאולמות הכנסים המודרניים המתקיימים היום בכל העולם, לסייר בין הביתנים והדוכנים השונים – ולראות אינספור אנשי עסקים מחליפים ביניהם כרטיסי ביקור פיזיים, מודפסים, מנייר או פלסטיק, כדי להבין שמדובר בתחום שעדיין חי וקיים.

גם הפליירים לא ייעלמו בקרוב

להלן צוינו כרטיסי ביקור וכנסים עסקיים גדולים, אבל יש גם עסקים קטנים שבסך הכל רוצים לפנות אל קהל יעד מקומי קטן, כגון מורים פרטיים למתמטיקה או טכנאי מחשבים שמספקים שירותים בשכונות המגורים שבסביבתם. בעוד שגם אלה ודומיהם יכולים להרוויח לא מעט מהפקת סרטון תדמית, הרי שאפיק פרסומי הרבה יותר נגיש ומתאים להם (ולכיסם) הינו הדפסת פליירים וחלוקתם באופן פיזי בתיבות הדואר או תחת מגבי מכוניות באזור של קהל היעד שלהם.

למעשה, עלות הדפסת פליירים נחשבת לאחת מן הנמוכות ביותר בתעשיית בתי הדפוס כיום, ולבטח אחד מאפיקי הפרסום הזולים ביותר ככלל, ולכן עסקים רבים, גם בינוניים וגדולים, עדיין בוחרים בפליירים כאפיק משלים לאפיקי שיווק אחרים.

לסיכום

הטכנולוגיה מביאה עימה חידושים ששינו את עולמנו וימשיכו לעשות כן גם בעתיד. עם זאת, עדיין לא נס חלקם של אפיקי פרסום מסורתיים. לפיכך, הדרך הטובה ביותר היא פשוט לשלב את הטוב מכל העולמות: הפקת סרט מוצר לצד הדפסת פליירים, סרטון תדמית לצד כרטיס ביקור וכן הלאה.

  לקבלת הצעת מחיר