המושג "מוצרי פרסום" מתייחס בעולם השיווקי לכל אותן מתנות קטנות שעסקים נוהגים להעניק ללקוחות קיימים, לקוחות פוטנציאליים, עובדים, ספקים ושותפים: ספל, מצית, מחזיק מפתחות, דיסק און קי, יומן משרדי, לוח שנה וכדומה, כאשר המשותף לכולם הוא לוגו העסק אשר מתנוסס בגאון על המתנה.

נראה לך שהעסק שלך לא צריך דבר כזה? כדאי לך לחשוב שוב. בין אם מדובר במוסך, משרד עורכי דין, חברת היי טק ואפילו מכולת שכונתית – כל מה שצריך לעשות הוא לבחור מוצר פרסום שיתאים לסוג האנשים שעומד לקבל אותו, ליצור קשר עם בית דפוס כדי שיטביע עליו את הלוגו של העסק, וליהנות מיתרונות בשני אפיקים מרכזיים:

מוצרי פרסום ללקוחות

כל עסק, בהגדרה, מתבסס על לקוחות. ככל שהלקוחות מרוצים יותר, כך העסק יכול להרוויח יותר, ליהנות מלקוחות חוזרים ואף להרחיב את מעגל לקוחותיו בעזרת שיווק יעיל באמצעים שונים, משלט ענק על נתיבי איילון ועד להמלצות מפה לאוזן. מוצרי פרסום יכולים להועיל לעסק כזה ממספר סיבות.

ראשית, כולנו אוהבים מתנות. ברגע שאנו מקבלים מתנה, כלומר דבר מה שלא שילמנו עליו, אנחנו כבר מרגישים שקיבלנו תמורה לכסף שלנו. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במתנה שימושית, שלא נזרוק לתחתית מגירה ברגע שקיבלנו אותה אלא גם נישא אותה בכיס או בארנק (כגון מצית או מחזיק מפתחות), בתיק או על שולחן המשרד (כגון דיסק און קי או לוח שנה שולחני למנהלים).

שנית, העובדה שלוגו העסק מודפס באופן בולט על גבי מוצר הפרסום מהווה אפיק שיווקי יעיל שעובר "מתחת לרדאר" של לקוחות רבים. הם אפילו לא ישימו לב ללוגו כאשר הם ישתמשו במוצר הזה, אבל למעשה הוא נמצא לנגד עיניהם בכל רגע שהם מתבוננים במוצר. כך ניתן לחזק את הזכירות של המותג, להישאר בקשר עם לקוחות קיימים ואף להפיץ את קיומו של העסק בקרב לקוחות פוטנציאליים נוספים, כגון מבקרים במשרד שבו מונח לוח השנה, או חברים בפינת העישון של האדם שמשתמש במצית הממותג של העסק.

מוצרי פרסום לעובדים

באופן דומה, מוצרי פרסום יכולים להוות גם מתנה סמלית לעובדים, ובכך לחזק את הקשר שלהם למקום העבודה. אם בחגים נהוג להעניק לעובדים תווי שי לקניה ברשתות שונות, למה לא להעניק להם ספל עם לוגו העסק או תיק ממותג לרגל יום ההולדת? באופן כזה הם יכולים להרגיש מוערכים ולחוש שהם קיבלו פידבק חיובי, תוך שהם משתמשים במוצר באופן יומיומי.

  לקבלת הצעת מחיר