לאריזת מוצר יש מגוון תפקידים, ביניהם קיימים תחומי הפצה של המוצר ללקוח, חלוקה ופיצול חומר למספר מנות לפי הכמות הנדרשת, הגנה על המוצר בפני הנזקים והעברת מידע חיוני על המוצר. בזווית השיווקית, לאריזה יש ערך מוסף המשפיע על הפוטנציאל המכירתי של המוצר.

עיצוב אריזה מהווה חלק חשוב מתהליך המיתוג, השיווק והמכירה של המוצר. בעיניי הצרכן, האריזה מדגישה את הייחודיות של המוצר וכך מבדילה אותו מהמוצרים המתחרים. הנראות של האריזה עשויה להעיד על איכות תכולתה וליצור חיבור פרסונלי בין הצרכן והמותג של המוצר. בנוסף לאספקט האסתטי, לאריזה יש תפקיד פונקציונלי, המתבטא בין היתר בשמירה על המוצר במהלך המשלוח. לכן, היצרנים והמשווקים משקיעים מאמצים רבים כדי לייצר אריזות מעוצבות למוצרים ברמת איכות גבוהה, ולהפוך אותן למרכיב פונקציונלי, מכירתי ואטרקטיבי בעיני הצרכן, מותאם לערך ולקונספט של המותג.

אריזות מוצרים

אריזות מעוצבות למוצרים

ניתן לייצר אריזה למוצר משלל חומרים ובשלל צורות החל מעטיפות מתנה, שקיות מנייר, מניילון, מבד או מפלסטיק ועד לקופסאות פח וצנצנות זכוכית. בשנים האחרונות חלה העלייה בשימוש בחומרים מתכלים לייצור אריזות מוצר ידידותיות לסביבה. ואולם, רוב היצרנים משתמשים בקרטון בתור החומר המרכזי לאריזה, וזאת מכוון שלייצור הקרטון יש עלויות נמוכות יחסית וחומר זה מאופיין במגוון רב של אפשרויות העיצוב וההדפסה, העמידות בפני הנזקים והאמינות לאורך הזמן.

בתהליך יצירת אריזות קרטון מעוצבות עבור מוצרים, יש לשקול מגוון פרמטרים, כאשר המרכזיים שביניהם, כגון עובי הקרטון, המידות והמשקל של האריזה, צורת הקופסה, עלויות הייצור, סגנון ותוכן ההדפסה – תלויים בראש ובראשונה בסוג המוצר ובתנאי האחסון והמשלוח. יחד עם זאת, כדאי לדאוג שהקרטון, ממנו עשויה אריזת המוצר, יהיה חזק מספיק כדי לאפשר שימוש חוזר וזאת כדי לצמצם נזקים לסביבה.

סוגי הדפסה על אריזות מוצרים

הטכנולוגיות המודרניות מציעות גמישות רבה בכל הקשור להדפסה על אריזות מעוצבות למוצרים, הן מבחינת הצבע והמרקם והן מבחינתם הסגנון והמבנה של תוכן ההדפס. כך למשל, ניתן להדפיס טקסט, לוגו ותמונות ישר על הדפנות של הקופסה, שקית או שרוול הקרטון, או לחלופין להדביק עליהם תוויות, סרטי אריזה או מדבקות עם הדפס.

הדפסה ליתוגרפית

כיום, שיטת ההדפסה הפופולארית ביותר לשימוש באריזות מעוצבות למוצר הינה ליתוגרפיה (Lithography). טכנולוגיית ליתוגרפיה מאפשרת תהליך הדפסה באיכות גבוהה למדי ושימושית לייצור קמעונאי, כמו למשל באריזות מוצרי קוסמטיקה, חשמל או אף מזון. ניתן להשתמש ב-4 צבעים, אולם בדרך כלל הדפסה ליתוגרפית מתבצעת ב – 2  צבעים בלבד. כמו כן, באמצעות הדפסה ליתוגרפית ניתן לייצר גימור ייחודי, במראה מט או מבריק ולהגיע למיזוג חלק של הצבעים. החיסרון המרכזי של הדפסה ליתוגרפית הינו המחיר הגבוה בייצור אריזות בוטיק. כך, על מנת להבטיח עלויות הדפסה נמוכות, יש להזמין מספר גדול של הדפסים. בנוסף, ניתן להשתמש בליתוגרפיה רק על משטחים שטוחים.

צבעי פנטון

אריזות מעוצבות למוצרים עם דפוס בשיטת פלקסוגרפיה

הדפסה בטכנולוגיית פלקסוגרפיה (Flexography) משמשת לשקיות דויפאק. אולם, יצרנים רבים בוחרים ליישם שיטה זאת גם על אריזות נייר או קרטון, וזאת כדי להוזיל עלויות. תהליך ההדפסה בטכנולוגיית פלקסוגרפיה הינו מהיר, זול ומאפשר הזרקת דיו על בסיס מים או שמן. יחד עם זאת, הדפסה בטכנולוגיית פלקסוגרפיה על אריזות מעוצבות למוצרים נחשבת לפחות איכותית מהדפסה ליתוגרפית והיא אינה יעילה כשצריך להדפיס תמונות ברזולוציה גבוהה או לבצע עבודת דפוס במספר צבעים.

הדפסת דיו דיגיטלית

בהדפסה דיגיטלית משתמשים לרוב באריזות מעוצבות למוצרים לייצור בכמויות קטנות. טכנולוגיה זאת מיושמת בעבודות דפוס על נייר, בתוויות וסרטים לאריזה גמישה, בקופסאות קרטון מתקפלות ועוד. טכנולוגיה זאת אינה מצריכה ציוד כבד ולכן מאפשרת עלות נמוכה ותהליך ייצור מהיר, תוך כדי שמירה על איכות גבוהה. אולם, דפוס דיגיטלי לא משתלם כאשר מדובר בייצור קמעונאי בכמויות גדולות.

אריזה מעוצבת למוצר

אריזות מעוצבות למוצרים בהדפסת משי

טכנולוגיה של הדפסת משי (Silkscreen) שימושית לייצור אבטיפוסים, תוויות, פריטי קידום מכירות ופולדרים מתקפלים. באמצעות טכניקה זאת, ניתן לבצע הדפסים מותאמים אישית גם על כובעים ובקבוקים, חולצות וספלים. יחד עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שהאיכות של הדפסת משי נמוכה ואינה מומלצת עבור פתרונות אריזה לנייר או קרטון ממותגות.

אריזות מעוצבות למוצרים בדפוס צילינדר

דפוס צילינדר (Rotogravure) משמש לרוב לייצור שקיות אריזה מסוג דויפאק (שקיות עם בסיס עומד) או פולדרים מתקפלים. שיטה זאת נפוצה פחות מהדפסה בשיטת ליתוגרפיה או פלקסוגרפיה, אך היא עדיין שימושית בעבודות דפוס מסחריות. דפוס צילינדר מספק הדפסות באיכות צבע ורזולוציה גבוהה במיוחד, עמידות לאורך הזמן. החסרונות של השיטה – עלויות גבוהות וזמן ייצור ארוך.

Call Now Button לקבלת הצעת מחיר